سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین خدمات سال

نظر

صنعت زغال سازی از صنایع محبوب فعالان اقتصادی در کشور میباشد. باتوجه به پتانسیل جمعیتی کشور ما و خاورمیانه و محبوبیت زغال به عنوان سوخت غذاهای کبابی، قلیان و همچنین مصارف صنعتی فعالیت در صنعت زغال سازی موفقیت آمیز خواهد بود. علاوه بر این مواد اولیه تولید زغال خوشبختانه موجود و قابل تامین میباشند. در این مقاله به بررسی شرایط خرید دستگاه زغال ساز در تهران میپردازیم. 

دستگاه تولید زغال چیست؟

دستگاه تولید زغال چوب نیز به عنوان دستگاه تولید زغال سنگ زیست توده یا کارخانه کربن سازی زیست توده نامیده می شود. مواد اولیه مناسب برای دستگاه شامل چوب، پوسته برنج ، خاک اره، پوسته نارگیل، بامبو، لجن فاضلاب، پوسته زیتون، چمن و انواع دیگر زیست توده میباشد. محصولات نهایی زغال چوب، قطران چوب و سرکه چوب و همچنین گاز قابل احتراق است. این دستگاهی است که می تواند با زباله های زیست توده به روشی سبز و سودآور کنار بیاید.

معرفی دستگاه زغال ساز

تجهیزات ساخت زغال مجهز به کوره کربن زایی مداوم (کوره زغال ساز نیز نامیده می شود) میباشد. و از پیشرفته ترین فن آوری کربن سازی استفاده می کند. زیست توده پس از تقطیر خشک و کربناسیون بی هوازی، در دمای بالای 400 تا 600 درجه سانتیگراد به زغال تبدیل می شود.

تجهیزات زغال پیوسته به قطر خوراک زیست توده مشخص (در دستگاه های مختلف تغییر میکند) و همچنین محتوای آب مشخص نیاز دارد. اگر زیست توده شرایط را برآورده نکند. باید توسط دستگاه های خرد کن و خشک کن حرفه ای زیست توده پیش تصفیه شود.

گاز قابل احتراق تولید شده در فرآیند تولید شامل متان و اکسیژن به عنوان سوخت در مشعل بازیافت می شود. بنابراین نه تنها می تواند آلودگی محیط دود و حرارت مورد نیاز تجهیزات را حل کند. بلکه می تواند از محیط زیست ما محافظت کرده و در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

در بسیاری از صنایع و ادارات مانند زباله های جامد شهری، ضایعات کاغذ سازی صنعتی، تصفیه فاضلاب شهری به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. دستگاه زغال ساز ما دارای مزایای زیادی در مصرف کم انرژی، عملکرد ساده، محیط زیست، کاهش آشکار حجم زباله های زیست توده، عاری از دود و گوگرد محصولات نهایی میباشد.

مقدار کالری گاز زیست توده بیش از 4500 کالری است که می تواند جایگزین گاز طبیعی، گاز مایع، زغال سنگ و سایر سوخت های سنتی شود. اما این سوخت پیشرفته جدید بدون دود و بدون مزه میباشد. در همان زمان، می توان زغال چوب را برای جذب مجدد به کربن فعال تبدیل کرد.

مزایای تجهیزات ساخت زغال برای خرید

دستگاه زغال ساز ما تقریباً بدون هزینه می تواند مواد اولیه را خشک کند. زیرا از گرما و دود باقیمانده برای از بین بردن رطوبت استفاده می کند. این به عنوان با یک تیر دو نشان خوانده میشود.

فقط نیاز به هزینه کربن سازی، میزان استفاده از مقدار گرمای مواد تا 90 وجود دارد. کوره های کربن زایی سنتی این ساختار را ندارند.

فرآیند فن آوری ما خود گرم شدن از طریق کربن سازی میباشد. به دلیل گاز قابل احتراق تولید شده از راکتور کربناسیون می تواند برای حفظ کل فرایند کربن سازی کافی باشد. این می تواند باعث صرفه جویی در انرژی و محافظت از محیط زیست ما شود.

دستگاه سنتی از زغال به عنوان سوخت استفاده می کند، که معایب بیشتری دارد. باعث افزایش انتشار گازهای خروجی می شود و به تجهیزات حفاظت از محیط زیست بیشتری نیاز دارد. همچنین کنترل دما دشوار میباشد.

در مورد منبع حرارت پیش گرم قبل از شروع کربن سازی، دو روش برای انتخاب وجود دارد. یکی کوره های کربن سازی زیست توده برای تولید گاز قابل احتراق میباشد. روش دیگر استفاده از منبع هوای گرم است.

و...

منبع:

https://novinebtekarsanat.com/